مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 بهمن 1398 ساعت 05:362020-02-10بين الملل

شیراز چگونه پایتخت کتاب ایران شد؟


شیراز جز دوره نخست این رویداد در سه دوره گذشته در جمع راهیافتگان به مرحله نهایی پایتختی کتاب ایران بود؛ اما موفق نشد برترین رتبه را کسب کند.

مهم ترین عملکردها و برنامه های شیراز در دوره ششم همکاری نهادهای شهری در ترویج فعالیت ‎های کتابخوانی، بازسازی قدیمی ‏ترین کتابخانه در جنوب ایران، ایجاد‎ باغ کتاب، ایجاد کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان، ایجاد شبکه شهروندان دوستدار کتاب، اعلام فراخوان انتخاب کتاب سال فارس و برنامه ویژه مفاخر اعلام شده است.

شیراز در دوره ششم، پایتخت کتاب ایران برای سال آینده (1399) شد؛ فرهنگوران و دست اندرکاران اجرای طرح های کتابخوانی در شیراز معتقدند عنوان پایتختی کتاب باید پیش از این ها به شیراز می رسید؛ اما توقعات بیشتر از شیراز در مقایسه با شهرهای دیگر که همواره در پیوست تاریخی و فرهنگی خود با کتاب و ادب عجین است، کار را برای شیراز دشوار کرد.

از سوی دیگر، نامشخص بودن تکلیف کتابخانه مرکزی شیراز که باعث می شد هر سال بودجه ساخت این کتابخانه به تهران بازگردد، یکی از مشکلاتی بود که طی سال ها برای شیرازی ها ناکامی به بار می آورد.

تعیین تکلیف زمین این کتابخانه در یکی از نقاط مناسب شهر شیراز و اقدام استانداری فارس در این زمینه و نیز همکاری شورای شهر و شهرداری شیراز با اداره کل کتابخانه های عمومی فارس سبب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیراز چگونه پایتخت کتاب ایران شد؟

شیراز چگونه پایتخت کتاب ایران شد؟