مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 بهمن 1398 ساعت 07:362020-02-10اقتصادي

بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی مشاهده نشده است


دکتر محسن شانقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پنج هزار و 217 مورد مشکوک به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این بازدیدها مشاهده و هفت هزار و 785 آزمایش بر روی این موارد انجام شد که با انجام این اقدامات مورد مثبتی از این بیماری در استان یافت نشد.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و 120 هزار قطعه طیور نیز امسال در راستای پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مرغداری های مرغ تخمگذار استان علیه این بیماری واکسینه شدند.

شانقی گفت: واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اکنون به میزان لازم در استان مرکزی ذخیره سازی شده و مشکلی در راستای تامین واکسن مورد نیاز واحدهای پرورش مرغ تخم گذار در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به ورود پرندگان مهاجر به تالاب میقان اراک و آبگیرهای استان مرکزی برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیاز است تولیدکنندگان طیور صنعتی و سنتی استان، کنترل تردد رفت و آمد به مرغداری، رعایت اقدامات بهداشتی، انجام ضدعفونی محوطه و اطراف مرغداری ها 2 بار در هفته، ضد عفونی مواد، لوازم و تجهیزات و جلوگیری از ورود پرندگان آزاد پرواز و بومی به داخل واحدهای مرغداری را در دستور کار خود قرار داده و جابه جایی و نقل و انتقال طیور زنده را با مجوز اداره های دامپزشکی شهرستان ها انجام دهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی مشاهده نشده است

بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی مشاهده نشده است