مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 بهمن 1398 ساعت 14:152020-02-10اقتصادي

بند سنگی ملاتی حوزه آبخیزداری «هفت چشمه» پلدختر افتتاح شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر از افتتاح بند سنگی ملاتی حوزه آبخیزداری «هفت چشمه» با صرف اعتبار 3 میلیارد تومان خبر داد.

- پلدختر- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر از افتتاح بند سنگی ملاتی حوزه آبخیزداری هفت چشمه با صرف اعتبار 3 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاظهار داشت: بند سنگی ملاتی حوزه آبخیزداری هفت چشمه این شهرستان با 17 متر ارتفاع کل و 13 متر ارتفاع مفید به عنوان بزرگترین سازه سنگی ملاتی استان لرستان افتتاح شد.

میر شهرام میر رضایی افزود: پیش بینی شده این بند سنگی ملاتی، در تراز حداکثری حدود 300 هزار مترمکعب آب را در خود ذخیره کند.

وی یادآور شد: اعتبار این سازه حدود 3 میلیارد تومان است که در بالا دست آن یک سازه گابیونی با اعتبار 400 میلیون تومان احداث شده که نقش رسوب گیری برای سازه دارد تا رسوبات کمتری پشت سد جمع شود.

رییس اداره منابع طبیعی پلدختر افزود: 50 تا 60 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه می تواند با استفاده از بند سنگی ملاتی به آبی تبدیل شود و در کنار آن می توان از آب آن استفاده های دیگری مانند کاشت و توسعه گیاهان دارویی داشت.

میر رضایی یادآور شد: علاوه بر این پروژه، طرح های مشابه دیگری نیز از جمله پروژه حوزه خوشاب بادامک تکمیل شده و کار آن با آبگیری کامل صد درصد به پایان رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بند سنگی ملاتی حوزه آبخیزداری «هفت چشمه» پلدختر افتتاح شد

بند سنگی ملاتی حوزه آبخیزداری «هفت چشمه» پلدختر افتتاح شد