مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 بهمن 1398 ساعت 15:362020-02-10اقتصادي

2 طرح مرتعی در دیلم بهره برداری شد


مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر در این آیین گفت: مراتع از بزرگترین نعمت های خدادادی و با ارزش ترین ثروت های ملی یک کشور به شمار می رود که می توان با تلفیق این باور به مدیریت علمی، از این منابع خدادادی به عنوان یک ظرفیت قابل توجه در ایجاد درآمد، اشتغال و حفظ محیط زیست در استان بوشهر به نحو احسن استفاده کرد.

غلامرضا منتظری افزود: منابع طبیعی و مراتع تنها کارکرد علوفه ای ندارند بلکه کاربرد زیست محیطی و اکولوژیکی آنان بسیار مهم تر است.

وی گفت: درکنار این 2 طرح بهره برداری شده، عملیات چاله های فلسی کوچک توام با بذرکاری به مساحت 250 هکتار و تعداد تقریبی87 هزارو 500 مورد چاله درقالب اعتبارات صندوق توسعه ملی در این شهرستان به منظور اصلاح و احیای مراتع تخریب شده، افزایش تولید علوفه، جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ محیط زیست و بهره برداری بهینه از مراتع، کاهش سرعت و حجم روان آب های حاصل از بارندگی و افزایش نفوذ آب در خاک اجرایی شده است.

منتظری اضافه کرد: نصب 2 مخزن 10 متر مکعبی با هدف توسعه محل های تامین شرب دام در سطح مراتع،کاهش لزوم مسیر پیمایش، تردد دام برای دسترسی به آب شرب و کاستن از چرای بی رویه با هدف حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از تخریب خاک مراتع با اعتبار 120 میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 طرح مرتعی در دیلم بهره برداری شد

2 طرح مرتعی در دیلم بهره برداری شد