مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 بهمن 1398 ساعت 21:172020-02-10پزشكي

90 درصد بیماران سرطانی توان پرداخت هزینه های بیماری را ندارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، دکتر بیژن کیخایی عصر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: استان خوزستان یک استانی هست که بیماری های خونی در آن انتشار زیادی دارد و یکی از استان های تالاسمی خیز کشور است؛ شیوع تالاسمی مینور در جامعه هفت درصد و در خوزستان حدود دو هزار بیمار تالاسمی ماژور داریم.

وی با اشاره به اینکه خوزستان در حوزه هموفیلی که بیماری خون ریزی دهنده است نیز حدود 600 بیمار دارد، افزود: بیماری داسی یکی از بیماری های خونی تقریباً بومی استان خوزستان است و متأسفانه افراد مبتلا به آن با وجود مشکلات عدیده جزو بیماران خاص نیستند؛ این بیماری در سوسنگرد، آبادان، امیدیه، رامشیر و خرمشهر شیوع بالاتری دارد.

رییس بیمارستان شهید بقایی دو با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به بیماری خونی داسی نیازمند توجه خاص هستند، تصریح کرد: خانواده هایی در شادگان داریم که چهار تا پنج فرزند مبتلا به این بیماری دارند.

کیخایی با اشاره به ازدواج فامیلی به عنوان یکی از دلایل شیوع بیماری های خونی عنوان کرد: یک مشکلی که در استان خوزستان و اکثر اقوام ایرانی داریم، شیوع ازدواج فامیلی هست که باعث ترویج و انتشار بیماری های خونی است؛ ازدواج های فامیلی شمشیر دولبه است که محاسن و معایب را در کنار هم دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد بیماران سرطانی توان پرداخت هزینه های بیماری را ندارند

90 درصد بیماران سرطانی توان پرداخت هزینه های بیماری را ندارند