مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 بهمن 1398 ساعت 06:102020-02-11اقتصادي

31 درصد جمعیت ایران در 1430 سالمند خواهند بود


رییس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، گفت: آمارها نشان می دهد در سال 1430، 31 درصد کل جمعیت کشورمان را سالمندان تشکیل خواهند داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، احمد دلبری، با اشاره به افزایش چشمگیر خدمات بهداشت و درمان بعد از انقلاب اسلامی که زمینه ساز افزایش امید به زندگی در جامعه و نرخ رشد جمعیت سالمندی کشور شده است، افزود: بهبود وضعیت اجتماعی سالمندان جای کار دارد.

وی ادامه داد: در نگاهی به حوزه سالمندی قبل و بعد از انقلاب اسلامی نشان می دهد که با ارتقای خدمات حوزه بهداشت و درمان و فعالیت های اجتماعی، رشد نرخ سالمندی و امید به زندگی بسیار خوب و قابل قبولی را در سطح منطقه شاهد هستیم به نحوی که امید به زندگی در سال 55 در کشور، حدود 54 سال بود که در سال 97، این رقم به بیش از 76 سال رسید.

دلبری افزود: رشد جمعیت کل سالمندی در دنیا یک درصد است، اما در کشور ما این رقم ، حدود دو برابر شده است، به طوری که نرخ رشد جمعیت سالمندان کشور روند صعودی دارد که باید جدی تر به این موضوع فکر کرد.

وی اظهار داشت: آمارها نشان می دهد جمعیت سالمندان کشور در سال 1430، 31 درصد کل جمعیت را شامل خواهد شد که در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا رشد چشمگیری را نشان می دهد که این موضوع، فرصت و تهدیدهایی را در پی خواهد داشت و باید اقداماتی در این زمینه صو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

31 درصد جمعیت ایران در 1430 سالمند خواهند بود

31 درصد جمعیت ایران در 1430 سالمند خواهند بود