مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 بهمن 1398 ساعت 09:352020-02-11سياسي

جمهوریت و اسلامیت نظام


اگر ما از «اسلامیت» و «جمهوریت» محافظت نکنیم، آرام آرام پایه های جمهوریت سست شده به سمت خودمحوری و دیکتاتوری می رویم و پایه های اندیشه های اسلامی نیز از بین خواهد رفت.

- اگر ما از اسلامیت و جمهوریت محافظت نکنیم، آرام آرام پایه های جمهوریت سست شده به سمت خودمحوری و دیکتاتوری می رویم و پایه های اندیشه های اسلامی نیز از بین خواهد رفت.

بنابراین باید از هر دو رکن مراقبت شود.

همه باید تلاش کنند که اداره امور کشور مبتنی بر آرای عمومی و مردمی باشد و همه باید مراقبت کنند که از موازین اسلامی تخطی نشود.

با این حال در روش های مراقبت از این دو رکن اختلاف نظرهایی وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نجفقلی حبیبی در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: در دوره های متاخر روش های شکل گرفتن حکومت ها متفاوت شده و رای و خواست مردم بیش از هر چیز مورد توجه قرار گرفته است؛ رای و نظر مردم که امروزه آن را بیش از هر چیز به عنوان جمهوریت می شناسیم.

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خواست و نگاه مردم در شکل گیری حکومت جدید در شعارهایی چون استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی متبلور می شد و پس از پیروزی نیز از سوی بنیانگذار انقلاب ایران 2 اصل جمهوریت و اسلامیت ، به عنوان ارکان مهم شکل گیری چارچوب های نظام سیاسی جدید مورد توجه و عنایت ویژه قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوریت و اسلامیت نظام

جمهوریت و اسلامیت نظام