مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 بهمن 1398 ساعت 06:152020-02-12پزشكي

نور خورشید را با کف دست جذب کنید


مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: نوشیدن چای و قهوه یک ساعت قبل و دو ساعت بعد از غذا جذب آهن را مختل می کند.

- ایسنا/البرز مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: نوشیدن چای و قهوه یک ساعت قبل و دو ساعت بعد از غذا جذب آهن را مختل می کند.

فاطمه قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص تغذیه سالمندان گفت: غلات سهم بزرگی در تامین انرژی ما دارند به طوری که باید بیش از نصف انرژی روزانه ما از این گروه تامین شود، جوانه گندم، رشته، حبوبات، سیب زمینی، نان های سبوس دار و ماکارونی منابع خوبی برای غلات هستند.

پروتیین در هیچ سنی ممنوعیت مصرف ندارد وی در خصوص تامین پروتیین مورد نیاز سالمندان گفت: عضلات انسان محل ذخیره پروتیین هستند به همین دلیل پروتیین برای هیچ گروه سنی ممنوعیت مصرف ندارد بلکه تاکید بر مصرف صحیح آن برای جلوگیری از بیماری های عفونی و سوء تغذیه است.

قاسمی درخصوص محدودیت های استفاده از پروتیین برای سالمندان گفت: پروتیین های حیوانی برای سالمندان محدودیت هایی دارد و بهتر است به جای پروتیین های حیوانی از پروتیین های گیاهی بعد از آن به صورت ترکیبی و در نهایت به صورت جداگانه استفاده شود، مغزها و حبوبات خصوصاً لوبیا، نخود و عدس منبع گیاهی خوبی برای تامین پروتیین هستند، البته تخم مرغ با آنکه پروت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نور خورشید را با کف دست جذب کنید

نور خورشید را با کف دست جذب کنید