مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 بهمن 1398 ساعت 12:002020-02-12دانش

معتمدی: استاد که کارآفرین نباشد دانشجو هم کارآفرین نمی شود


ساختار دانشگاه ها باید مانند آیین نامه ارتقا و ضوابط جذب اساتید برای پیشرفت علم و فناوری تغییر کند؛ چرا که استادی که کارآفرین نباشد دانشجویش هم کارآفرین نخواهد بود.

- سید احمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه دانشگاه های سطح یک و قدیمی فاصله زیادی تا رسیدن به دانشگاه نسل سوم دارند، گفت: امروز باید فرهنگ علم و فناوری در دانشگاه تغییر کند که این کار باید خارج از دستورالعمل های اداری اتفاق بیفتد.

درواقع باید بگویم ساختار دانشگاهی باید هرچه سریع تر مورد بازنگری قرار گیرد، زیرا ساختار دانشگاه های ما مربوط به نسل یک دانشگاه است.

* ساختار دانشگاهی مربوط به نسل یک دیگر جوابگو نیست وی افزود: در تمامی پژوهشگاه ها و دانشگاه های سراسر دنیا به قدری رشته های میان رشته ای به وجود آمده است که دیگر در کشور ما ساختار دانشگاهی مربوط به نسل یک دیگر جوابگو نیست.

این در حالی است که در هیچ جای دنیا مستقل بودن دانشکده و پژوهشکده معنا ندارد و از طرفی باید بگویم از 90 درصد ظرفیت دانشجوی دکترای کشور ما استفاده نمی شود.

* دانشجوی دکتری قبل از شروع تحصیل باید هزینه دانشگاه و استاد خود را بپردازد معتمدی تصریح کرد: در کشورهای خارجی دانشجوی مقطع دکتری قبل از شروع تحصیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معتمدی: استاد که کارآفرین نباشد دانشجو هم کارآفرین نمی شود

معتمدی: استاد که کارآفرین نباشد دانشجو هم کارآفرین نمی شود