مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 بهمن 1398 ساعت 12:302020-02-12اقتصادي

امکان کاهش 300 میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی


مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به مصرف بسیار بالای گاز در بخش خانگی، گفت: دست کم کاهش 300 میلیون متر مکعبی گاز در این بخش قابل تحقق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس و به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن دلاویز مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان اینکه مصرف انرژی کشور سه برابر میزان متوسط مصرف در جهان و پنج برابر مصرف در کشورهای پیشرفته است، اظهار کرد: باید نخست نگاهی به جایگاه خود در بحث بهینه سازی مصرف سوخت داشته باشیم و در عین حال به موضوع مصرف زدگی در کشور بپردازیم.

دلاویز، مصرف 600 میلیون مترمکعب گاز در مصارف خانگی را پدیده ای نادر در دنیا برشمرد و گفت: از این میزان، دست کم 300 میلیون مترمکعب آن می تواند صرفه جویی و وارد چرخه تولید شود که این کار سرانجام ارزش افزوده برای کشور ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به ضرورت فرهنگ سازی درخصوص صرفه جویی در مصرف انرژی تأکید کرد و گفت: تحقق این مهم تنها با آموزش، آن هم از سنین کودکی قابل دستیابی است؛ این بدین معناست که حتی بانوان خانه دار و گروه های مرجع جامعه مانند خانواده می توانند نسل های آینده این کشور را پرورش دهند که از ارزش این سرمایه ملی محافظت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان کاهش 300 میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی

امکان کاهش 300 میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی