مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 بهمن 1398 ساعت 13:252020-02-12اقتصادي

تعاونی های کردستان 28 میلیون دلار کالا صادر کردند


علی اصغر عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این صادرات شامل سوخت، محصولات کشاورزی، لبنی، معدنی، روغن پایه، ظروف یکبار مصرف، داروهای گیاهی و انواع بستنی واحدهای تولیدی استان بود که به کشورهای همسایه از جمله عراق صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه تعاون یکی از بخش های اثرگذار اقتصادی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: در حال حاضر یک هزار و 833 تعاونی شامل 247 تعاونی در دست اجرا و یک هزار و 586 تعاونی فعال در این استان وجود دارد.

عباسی یادآور شد: تعاونی های صادر کننده شامل تعاونی آرین نورد سقز(سنگ آهن دانه بندی شده)، تعاونی بدر پلاستیک قروه (ظروف یکبار مصرف)، تعاونی نیکران شیمی قروه (روغن پایه)، تعاونی بستنی عسل سنندج (انواع بستنی)، تعاونی شفا (داروهای گیاهی)، تعاونی مرزنشینان (صادارات سوخت) و تعاونی لبندوش (انواع محصولات لبنی) است.

معاون مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تاکید کرد: 502 تعاونی در بخش خدمات، 347 مورد در بخش مسکن، 326 مورد در بخش کشاورزی و 305 مورد نیز در بخش صنعت این استان فعال هستند.

وی افزود: 48 شرکت تعاونی اقتصادی جدید امسال در حوزه های کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی و عمران در این استان تشکیل و راه اندازی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعاونی های کردستان 28 میلیون دلار کالا صادر کردند

تعاونی های کردستان 28 میلیون دلار کالا صادر کردند