مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 بهمن 1398 ساعت 22:352020-02-12بين الملل

رویترز: نیروهای حفتر مانع از فرود هواپیماهای سازمان ملل در طرابلس شدند


نیروهای وابسته به ارتش ملی لیبی طی هفته های اخیر مانع از فرود هواپیماهای حامل کارمندان و اعضای سازمان ملل در پایتخت لیبی شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر به سازمان ملل اجازه ندادند تا از تنها فرودگاه عملیاتی در طرابلس، پایتخت این کشور استفاده کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، سازمان ملل پیشتر درباره محدودیت پرواز توسط نیروهای خلیفه حفتر که با نام ارتش ملی لیبی شناخته می شود هشدار داده و گفته بود که این اقدام کمک های بشردوستانه و میانجی گرانه را تضعیف می کند.

ارتش ملی لیبی که مورد حمایت مصر و امارات متحده عربی است از آوریل گذشته تلاش دارد تا کنترل طرابلس را در دست بگیرد اما تا کنون نتوانسته خطوط دفاعی این شهر را بشکند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، نیروهای حفتر به لطف پهپادهایی که امارات در اختیارش قرار داده سیطره هوایی بر طرابلس دارند.

احمد مسماری سخنگوی ارتش ملی لیبی در جمع خبرنگاران در شهر بنغازی در شرق لیبی گفت که سازمان ملل می تواند از دیگر فرودگاه های این کشور نظیر فرودگاه مصراته استفاده کند چون ارتش ملی لیبی به دلیل آنکه ترکیه از فرودگاه طرابلس به عنوان پایگاه برای خود استفاده می کند نمی تواند امنیت پروازها در این فرودگاه را تضمین کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: نیروهای حفتر مانع از فرود هواپیماهای سازمان ملل در طرابلس شدند

رویترز: نیروهای حفتر مانع از فرود هواپیماهای سازمان ملل در طرابلس شدند