مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 بهمن 1398 ساعت 11:552020-02-13اقتصادي

آب آشامیدنی هفت میلیون روستایی کشور در دولت تدبیروامید تامین شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایرنا ، رضا ازدکانیان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح آبرسانی به 56 روستای مازندران که در روستای ریکنده قائمشهر برگزار شد ، افزود : تا پایان دوره فعالیت این دولت در سال 1400 هم حدود سه میلیون نفر دیگر از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم برخوردار می شوند.

وی با اعلام این که تا پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید جمعیت روستایی برخوردار از آب شرب سالم در کشور حدود یک میلیون نفر بود، اظهار داشت : در مجموع در دولت تدبیر و امید حدود 10 هزار و 600 روستا از آب شرب بهداشتی برخوردار شدند و از این پس نیز هر هفته حداقل 30 روستا از آب شرب برخوردر خواهند شد.

وزیر نیرو گفت : هم اکنون 76 درصد از جمعیت روستایی کشور از آب شرب برخوردردارند و تا پایان دولت دوازدهم نیز این رقم به بیش از 80 درصد خواهد رسید.

وی با اعلام این که میزان روستاهای برخوردار از آب آشامیدنی سالم در ایران نسبت به میانگین جهانی حدود 23 درصد بیشتر است ، توضیح داد : در حالی که میانگین جهانی در این زمینه 53 درصد است ، ما در ایران به رقم 76 درصد رسیده ایم.

اردکانیان با قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در صدور مجوز برای برداشت از صندوق توسعه ملی برای طرح های آبرسانی روستایی ، افزود : این مجوز باعث سرعت گرفتن آبرسانی به روستاها شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب آشامیدنی هفت میلیون روستایی کشور در دولت تدبیروامید تامین شد

آب آشامیدنی هفت میلیون روستایی کشور در دولت تدبیروامید تامین شد