مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 بهمن 1398 ساعت 21:202020-02-14اقتصادي

شرایط ترخیص خودروهای دپو شده/ ثبت سفارش خودرو باز می شود


معاون فنی گمرک ایران ضمن اعلام وضعیت ترخیص تمامی خودروهای دپو شده گفت که در راستای اجرای مصوبه هیات دولت باید ثبت سفارش برای ترخیص برخی از خودروهایی که فاقد ثبت سفارش هستند از سر گرفته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بعد از مصوبه نیمه دی ماه 1397 که با مجموع مهلت شش ماهه موجب تعیین تکلیف و ترخیص بخشی از خودروهای مانده در گمرک، بنادر و مناطق آزاد شد، مصوبه نیمه بهمن ماه سال جاری هیات دولت نیز امکان تعیین تکلیف و ترخیص مانده خودروها را بعد از مدت ها فراهم می کند.

این در حالی است که از چند سال پیش حدود 12 هزار و 261 دستگاه خودرو به تدریج وارد شده بوده که به دلایلی از جمله تغییر شرایط ارزی و همچنین ممنوعیت ثبت سفارش و واردات، ترخیص آنها متوقف و در گمرک ها، بنادر و مناطق دپو شد، اما در نیمه دوم سال گذشته و با مصوبه هیات دولت، 7153 دستگاه از آنها ترخیص و 5108 دستگاه دیگر به دلیل پایان مهلت تعیین شده و عدم حل و فصل مشکلات مربوطه در گمرک ها باقی ماند ، در بین آنها خودروهایی بودند که فاقد ثبت سفارش ، آمریکایی، دارای پرونده قضایی و یا حتی بدون این مسایل بودند.

به هر صورت بعد از طی حواشی و رایزنی های بسیاری که در رابطه با تعیین تکلیف باقی خودروها وجود داشت در نهایت در روزهای اخیر هیات دولت به پیشنهادات مطرح شده از سوی وزیر اقتصاد رای مثبت داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط ترخیص خودروهای دپو شده/ ثبت سفارش خودرو باز می شود

شرایط ترخیص خودروهای دپو شده/ ثبت سفارش خودرو باز می شود