مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 بهمن 1398 ساعت 08:402020-02-15پزشكي

هزینه های میلیاردی دانشگاه های علوم پزشکی بدون پاسخگویی


«ماده یک قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کل کشور» از جمله مواد قانونی است که به نوعی راه گریزی برای ذی نفعان خود از جمله دانشگاه های علوم پزشکی قرار داده، - خبرگزاری فارس-گروه سلامت: اول مرداد ماه سال جاری بود که سعید نمکی، وزیر بهداشت با انتقاد از عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی در شیوه هزینه کردهای سالیانه گفت: قسمت قابل توجهی از مسائل مالی دانشگاه های علوم پزشکی در سال های گذشته شفاف نیست .

وی همچنین درخصوص امور مالی دانشگاه های علوم پزشکی تصریح کرد: درآمدهای اختصاصی این دانشگاه ها، فرمول خاصی ندارد و آن ها براساس مدل مشخصی این درآمدها را دریافت نمی کنند؛ بنابراین ضرورت دارد این ناهماهنگی ها مرتفع شود چراکه برخی دانشگاه ها به دلیل عملکرد جزیره ای خود بودجه کم می آورند .

همین اظهارات وزیر بهداشت کافی است تا مساله عدم شفافیت در حوزه هزینه ها ، گردش مالی و درآمدهای نظام سلامت کشور به ویژه در دانشگاه های علوم پزشکی مورد توجه قرار گیرد چراکه مشاهده جداول بودجه سنواتی نشان می دهد، سهم قابل توجهی از بودجه دولتی در حوزه سلامت به این دانشگاه ها اختصاص دارد.

* فقدان شفافیت، مساله ای ریشه دار در نظام سلامت در خصوص عدم شفافیت پیشتر نیز ابهاماتی درباره، تخصیص 500 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به صنعت داروسازی برای جبران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه های میلیاردی دانشگاه های علوم پزشکی بدون پاسخگویی

هزینه های میلیاردی دانشگاه های علوم پزشکی بدون پاسخگویی