مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 بهمن 1398 ساعت 09:302020-02-15بين الملل

پرتاب ماهواره ها آلودگی نوری به همراه دارد


اتحادیه بین المللی اخترشناسی پس از بررسی های جدید خود، در مورد ایجاد آلودگی نوری ناشی از پرتاب ماهواره ها ابراز نگرانی کرد.

- "اتحادیه بین المللی اخترشناسی" پس از بررسی های جدید خود، در مورد ایجاد آلودگی نوری ناشی از پرتاب ماهواره ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک کرانچ، اتحادیه بین المللی اخترشناسی (IAU)، نتایج پژوهشی را در مورد اثرات احتمالی چندین هزار صورت فلکی ماهواره ای منتشر کرده اند که ناشی از پرتاب ماهواره هایی مانند ماهواره های استارلینک (StarLink) هستند.

این سازمان در تابستان گذشته، نگرانی خود را در مورد پرتاب ماهواره ها اعلام کرد اما پژوهش گسترده تری را نیز در مورد اثرات احتمالی این موضوع بر عهده گرفت و از رصدخانه ها و سازمان های گوناگون خواست تا در این زمینه همکاری کنند.

اکثریت قریب به اتفاق این ماهواره ها، با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند مگر در دوره های خاصی که امکان انعکاس نور خورشید از سطح ماهواره ها، بیشتر است.

تمهیداتی برای کاهش میزان انعکاس این ماهواره ها صورت گرفته اما اطمینانی در مورد موثر بودن آنها وجود ندارد.

نگرانی اتحادیه بین المللی اخترشناسی با انجام دادن این بررسی افزایش یافته زیرا پرتاب ماهواره ها می تواند بر اکتشافات گسترده ای اثر بگذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتاب ماهواره ها آلودگی نوری به همراه دارد

پرتاب ماهواره ها آلودگی نوری به همراه دارد