مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 بهمن 1398 ساعت 10:202020-02-15اقتصادي

جولان کاردستی ها در بازار صنایع دستی/ تعریف درست صنایع دستی چیست؟


بسیاری از خانواده ها تفاوتی بین صنایع دستی با کاردستی نمی بینند، مهم قیمت ارزان است و ادعای فروشنده که کار دست خودش را تبلیغ می کند.

- خبرگزاری فارس؛ سعیده اسدیان: بسیاری از هنرمندان گلایه از این دارند که هنرهای اصیل و قدیمی ایرانی، رو به فراموشی است و صنایع دستی همچون گذشته اعتباری ندارند و هرکسی روی هنر دستی خود عنوان صنایع دستی را می گذارد.

گلایه ای که به حق بوده و دلیل آن عدم آشنایی بسیاری از مردم با هنرهای اصیل ایرانی است، هنرهایی همچون نقاشی پشت شیشه که اکثراً آن را با ویترای یا نقاشی روی شیشه اشتباه می گیرند، کارتی بافی که هنر بافت طناب یا بند با ضخامت های متفاوت است و یا حتی فیروزه کوبی ، هنری که در آن دانه های فیروزه را روی سطح چیده و در مشعل با دمای 30 درجه گرم می کنند و همزمان روی آن پودر لاک می پاشند، پودر به سرعت ذوب شده و سطح کار را می پوشاند، سپس پرداخت کاری می شود و در آخر با روغن زیتون و یا روغن کنجد پولیش داده می شود تا شفاف گردد.

بسیاری از این هنرها مهجور مانده و در این میان بازار صنایع دستی ایرانی تقلبی هم به خوبی جای خود را بین خانواده ها باز کرده چرا که خیلی ها تفاوتی بین صنایع دستی با کاردستی نمی بینند، مهم قیمت ارزان است و ادعای فروشنده که کار دست خودش را تبلیغ می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان کاردستی ها در بازار صنایع دستی/ تعریف درست صنایع دستی چیست؟

جولان کاردستی ها در بازار صنایع دستی/ تعریف درست صنایع دستی چیست؟