مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 بهمن 1398 ساعت 10:302020-02-15بين الملل

کره جنوبی: بحثی درباره جابجایی اجزاء سامانه تاد در خاک ما مطرح نشده است


وزارت دفاع دولت سئول اعلام کرد، این کشور هیچ بحثی با آمریکا در خصوص امکان جابجا کردن پرتابگرهای موشکی سامانه دفاع هوایی تاد و منتقل کردن آن از مرکز به دیگر بخشهای خاک کره جنوبی نداشته است.

- وزارت دفاع دولت سئول اعلام کرد، این کشور هیچ بحثی با آمریکا در خصوص امکان جابجا کردن پرتابگرهای موشکی سامانه دفاع هوایی "تاد" و منتقل کردن آن از مرکز به دیگر بخشهای خاک کره جنوبی نداشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پیشتر آژانس دفاع موشکی آمریکا از امکان نقل مکان پرتابگرهای سامانه دفاع موشکی تاد از محل حوزه سئونگجو در مرکز کره جنوبی و بردن این پرتابگرها به نقاط دیگر به هدف افزایش انعطاف پذیری عملیات این سامانه صحبت کرده بود.

این طرح به عنوان بخشی از برنامه واشنگتن برای به روزرسانی هفت آتشبار سامانه تاد این کشور و تجهیزات مرتبط با آن در چند نقطه جهان که اخیرا دولت آمریکا برای آن یک میلیارد دلار بودجه درخواست کرد مطرح شده است.

یکی از این آتشبارها مربوط به واحدی است که از سال 2017 در منطقه سئونگجوی کره جنوبی مستقر شده است.

ایده جابجایی پرتابگرهای مربوط به این واحد ممکن است با مخالفت شدید ساکنان محلی روبرو شده و در عین حال نارضایتی چین را در پی داشته باشد؛ کشوری که مدتها با استقرار سامانه تاد در اطراف مرزهای خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره جنوبی: بحثی درباره جابجایی اجزاء سامانه تاد در خاک ما مطرح نشده است

کره جنوبی: بحثی درباره جابجایی اجزاء سامانه تاد در خاک ما مطرح نشده است