مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 بهمن 1398 ساعت 15:502020-02-15اقتصادي

غفلت از بازار سرمایه در تامین مالی واحدهای پتروشیمی


مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری گفت: تا به حال یک پتروشیمی احداث نشده که تأمین مالی آن از طریق بازار سرمایه باشد و تأمین مالی همه پتروشیمی ها یا از طریق فاینانس انجام شده یا تأمین مالی دولتی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مصطفی امید قائمی مدیرعامل صندوق بازنشستگی نفت امروز در کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت اظهار داشت: بازار سرمایه ظرفیت مناسبی برای تأمین مالی پروژه های مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی است، در این حوزه تا به حال حتی یک پتروشیمی احداث نشده است که تأمین مالی آن از طریق بازار سرمایه باشد و تأمین مالی همه پتروشیمی ها یا از طریق فاینانس انجام شده یا تأمین مالی دولتی بوده است.

وی افزود: البته پروژه های پالایشگاه گازی بیدبلند هستند که با پرداخت های داخلی احداث شده اند، اما هنوز به بهره برداری نهایی نرسیده اند.

منابع مالی پالایشگاه بیدبلند از صندوق توسعه بوده و ما نمی توانیم برای همه پروژه ها از منابع این صندوق استفاده کنیم زیرا که محدودیت های زیادی وجود دارد.

امید قائمی گفت: تا به الان باید 37 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد زیرساخت در صنعت نفت مورد استفاده قرار می گرفت که تاکنون 19.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غفلت از بازار سرمایه در تامین مالی واحدهای پتروشیمی

غفلت از بازار سرمایه در تامین مالی واحدهای پتروشیمی