مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 بهمن 1398 ساعت 19:062020-02-15فرهنگي

برگزیدگان جشنواره بین المللی خوشنویسی یاس یاسین در مشهد معرفی شدند


رییس هیات مدیره موسسه فرهنگی، هنری میراث یاس یاسین در این مراسم گفت: فراخوان این جشنواره دوسالانه از سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) سال گذشته منتشر شد و هنرمندان خوشنویس از ایران و 16 کشور دیگر هشتم دی ماه امسال برای شرکت در این رویداد ثبت نام کردند.

مقداد صالحی افزود: 252 اثر به این جشنواره ارسال شد که از این تعداد 67 اثر مربوط به رشته کتابت نستعلیق، 29 اثر مربوط به رشته کتابت نسخ، 45 اثر مربوط به رشته قطعه نویسی ثلث، 111 اثر مربوط به رشته قطعه نویسی نستعلیق بود.

وی ادامه داد: آثار دریافت شده توسط دبیرخانه جشنواره یاس یاسین از کشورهای ایران، افغانستان، اندونزی، انگلستان، بحرین، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، الجزایر، سوریه، عراق، عربستان، فلسطین، قزاقستان، لبنان، مالزی و هندوستان بود که در نوع خود، کم­ نظیر به شمار می رود.

وی گفت: محور این جشنواره کتابت خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) بود تا بتوان آثار نفیسی از این بانوی گرامی در قالب نمایشگاه دائمی ارایه نمود.

صالحی افزود: آثار ارسال شده به این جشنواره از 29 دی ماه تا دوم بهمن ماه توسط هیات داوران که از اساتید برجسته خوشنویسی از داخل و خارج کشور بودند، مورد بررسی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزیدگان جشنواره بین المللی خوشنویسی یاس یاسین در مشهد معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره بین المللی خوشنویسی یاس یاسین در مشهد معرفی شدند