مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 بهمن 1398 ساعت 21:002020-02-15سياسي

همه مصائب میدان ناصرالدین شاهی!


در حالی مسؤولان شهرداری تهران و شورای شهر صحبت از احیای میدان امین السلطان ساخته دوره ناصر الدین شاه می کنند که برای احیای این میدان گاه باید با تعداد زیادی از کسبه و غرفه داران به توافق برسند.

- این کارشناس حوزه معماری و شهرسازی می گوید: امروز بستر این فضا از بین رفته است و به گونه ای تبدیل به یک پارکینگ ماشین ها شده است.

شکوهی ادامه می دهد: امروز همچنین شاهد این هستیم که نمای بازسازی شده این کاروانسرا با پارچه ها و برزنت های مغازه داران پوشانده شده است.

یعنی در اینجا نه از آن کف سازی انجام گرفته بهره مند می شوید و نه از آن مرمتی که در دیواره های آن انجام گرفته است.

میدان امین السلطان ساخته دوره ناصرالدین شاه شکوهی ادامه می دهد: این محوطه ای که ما در آن قرار داریم  میدان امین السلطان است که در زمان ناصرالدین شاه ایجاد شده است و بدنه میدان در چهار سوی آن مشخص است.

وی در حالی که به دیواره های باز مانده از میدان نگاه می کند می گوید: میدان در دو طرف خیابان صاحب جمع کشیده شده است اما بعدا در طرح توسعه شهری خیابانی از میانه میدان عبور داده می شود.

بخشی از سازه های موقتی احادث شده که باعث از بین رفتن میدان شده است شکوهی می گوید: در مرز بدنه خیابان صاحب جمع دو تا ساختمان سازی شده است و میدان خورده شده است که اگر بخواهیم این میدان گاه مج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه مصائب میدان ناصرالدین شاهی!

همه مصائب میدان ناصرالدین شاهی!