مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 بهمن 1398 ساعت 09:452020-02-16سياسي

ابتکار: کودک همسری در شأنِ دختران ایرانی نیست


معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: کودک همسری و ازدواج کودکان زیر 13 سال نه در شان دختران ایرانی است و نه با اقتضائات بهداشت جسمی و سلامت روانی تناسب ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، معصومه ابتکار روز یکشنبه در نشست خبری که به بهانه بزرگداشت مقام زن و روز مادر در دفتر معاونت برگزار شد، مهم ترین و اصلی ترین محور و برنامه کاری معاونت امور زنان را برقراری عدالت جنسیتی عنوان کرد و افزود: بحث عدالت جنسیتی از تکالیف اسناد بالادستی، سیاست های ابلاغی و تخصصی رییس جمهوری و قانون برنامه ششم است که از لحاظ مفهومی از مبانی و مفاهیم دینی و صراحت قرآن کریم تبیین و تدوین شده زیرا براساس این مبانی دینی، برتری انسان ها در میزان تقوای آنان است نه جنسیت و قومیت و نژاد و اسلام تبعیض را برنمی تابد.

وی ادامه داد: برخی غرض ورزانه این عدالت جنسیتی را به اسناد غرب و تقلید از کشورهای بیگانه نسبت می دهند اما مبانی ما یقینا از تعالیم دینی و فرهنگی ایران است اما انکار نمی کنیم که مانند هر جامعه خردمند دیگری، باید از تجربه و عبرت کشورهای دیگر هم استفاده کرد.

سند ارتقای زنان در 22 استان رونمایی شد ابتکار درباره عملکرد معاونت امور زنان در یکسال گذشته گفت: از ابتدای دولت دوازدهم که ستاد ملی زن و خانواده تشکیل شد، شاخص های عدالت جنسیتی را که پیش از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار: کودک همسری در شأنِ دختران ایرانی نیست

ابتکار: کودک همسری در شأنِ دختران ایرانی نیست