مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 بهمن 1398 ساعت 13:102020-02-16اقتصادي

میانگین مصرف سموم کشاورزی در ایران 400 گرم به ازای هر نفر است


مشاور ملی طرح استقرار استانداردهای کشاورزی در مزارع زنان روستایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه 30 درصد محصولات کشاورزی ایران که در دنیا معادل 80 میلیارد دلار است، - ایسنا/البرز مشاور ملی طرح استقرار استانداردهای کشاورزی در مزارع زنان روستایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه 30 درصد محصولات کشاورزی ایران که در دنیا معادل 80 میلیارد دلار است، تبدیل به ضایعات می شود.

مسعود حیدریان روز یکشنبه 27 بهمن در مراسم رونمایی از نخستین نشان استاندارد محصول گواهی شده کشاورزی البرز، در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، با اشاره به اینکه میانگین مصرف کود در ایران از متوسط جهانی کمتر است، اظهار کرد: میانکین مصرف کود در جهان در هر هکتار 110 کیلو است، در حالی که این آمار در ایران 80 کیلوگرم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حیدریان افزود: اما میانگین مصرف سموم در ایران به ازای هر نفر 400 گرم است که بیش از میانگین جهانی است.

وی با اشاره به نتایج استانداردسازی محصولات کشاورزی توضیح داد: استانداردسازی محصولات راهی برای کاهش ضایعات کشاورزی است چون با این کار محصول باید وارد پروسه بسته بندی و برند خاص خود شوند.

وی با بیان اینکه امروزه تعداد زیادی از مردم جهان با گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند، افزود: 80 درصد گرسنگی جهان را باکشاورزی خرده پا می توان ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانگین مصرف سموم کشاورزی در ایران 400 گرم به ازای هر نفر است

میانگین مصرف سموم کشاورزی در ایران 400 گرم به ازای هر نفر است