مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 بهمن 1398 ساعت 15:252020-02-16اقتصادي

افزایش دو برابری بهره وری از آب کشاورزی


رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با توجه به منابع آبی که در استان فارس وجود دارد بهره وری باید از آب 2 برابر مصرف امروز باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدمهدی قاسمی یکشنبه در مراسم تجلیل از برترین های بخش کشاورزی فارس بیان کرد: با بهره گیری از علم دانش و تکنولوژی می توان از میزان آبی که در اختیار داریم دو برابر تولیدات بیشتری نسبت به تولیدات اکنون بخش کشاورزی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به آن دسته کشاورزی پیشرو اطلاق می شود که با استفاده از دانش و بهره گیری از علم و علوم دانش بنیان نسبت به تولید محصولاتی متنوع از منابع طبیعی که در اختیار کشاورزان استان فارس است اقدام شود البته فارس نقش ویژه ای در تأمین امنیت غذایی کشور دارد.

قاسمی افزود: استان فارس تولید کننده بیش از 10 درصد محصولات کشاورزی کشور بوده و این تولیدات منجر به این شده است که 10 درصد امنیت غذایی کشور توسط استان فارس تأمین شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه شاخصه های مختلفی منجر به برتری جستن کشاورزان فارس شده، اضافه کرد: کانون هایی که می توانند انتقال دهنده دانش و تجربیات به سایر کشاورزان استان فارس باشند ضمن شناسایی بایستی این فعالیت را بر عهده بگیرند تا شاهد کشاورزی توسعه یافته در استان فارس باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش دو برابری بهره وری از آب کشاورزی

افزایش دو برابری بهره وری از آب کشاورزی