مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 بهمن 1398 ساعت 17:302020-02-16سياسي

همدان صاحب یک خواهر دیگر شد!/ بی برنامگی در دامان خواهرخواندگی


عقد تفاهمنامه توسط شورای اسلامی شهر همدان با تبریز، پایتخت تاریخ و تمدن ایران را صاحب یک خواهر دیگر کرد، البته تفاهمنامه ای که شاید دستاورد آن تنها نامگذاری یک خیابان باشد و دیگر هیچ! درست مثل تفاهمنامه های خواهرخواندگی پیشین! - خبرگزاری فارس همدان ـ اعضای شورای اسلامی شهر همدان در هشتاد و چهارمین صحن علنی خود خواهرخواندگی این شهر با تبریز را تصویب کرد.

این خبر یادآور ضرب المثل کار بیهوده کردن از پر کردن است چراکه وقتی به بررسی کارنامه و خروجی خواهرخواندگی های همدان گریزی می زنیم دست خالی می مانیم.

نخستین پیمان خواهرخواندگی مربوط به پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، پیمانی که بین تهران و شهر بیشکک پایتخت قزاقستان بسته شد تا راهی باشد برای خواهرخواندگی های دیگر، هرچند برخی از آنها در حد شعار باقی مانده و دیگر هیچ.

عقد اخوت و خواهرخواندگی ها کم کم شکل و شمایل به روزتر و گاه ناکارآمدتر به خود گرفتند به طوری که در حال حاضر شهرهای زیادی در ایران با سایر شهرهای دنیا پیمان خواهرخواندگی منعقد کرده اند.

پس از سالها آمارها می گویند، تهران با 22 شهر، اصفهان با 16 شهر، مشهد با 13 شهر و تبریز نیز با 16 شهر و همدان با 6 شهر داخلی و خارجی پیمان خواهرخواندگی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدان صاحب یک خواهر دیگر شد!/ بی برنامگی در دامان خواهرخواندگی

همدان صاحب یک خواهر دیگر شد!/ بی برنامگی در دامان خواهرخواندگی