چند نکته درباره «سن طلایی» آموزش زبان خارجی به کودکانسرپرست حوزه تربیت و یادگیری زبان های خارجی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: متاسفانه در جامعه، مهدکودک ها و پیش دبستانی های سه زبانه را تبلیغ می کنند. - ، رضا خیرآبادی در این باره اظهار کرد: سوءبرداشت ها و سوءتفاهم هایی در آموزش زبان داریم، به عنوان مثال گاهی به صورت افراطی مطرح می شود که آموزش زبان هر چه از سن پایین تری شروع شود بهتر و موثرتر است. وی با اشاره به نتایج یافته های پژوهشی در زمینه زبان شناسی فرهنگی و آموزش انتقادی زبان به ویژه با رویکردهای نقد استعمار زبانی گفت: برخی محققان مانند رابرت فیلیپسون و پنی کوک از جنبه های مختلف، وضعیت کنونی آموزش زبان انگلیسی را با رویکرد نقادانه مورد کاوش قرار داده و برخی سوء تفاهم ها مانند شروع زودهنگام آموزش زبان خارجی را به چالش کشیده اند. سرپرست حوزه تربیت و یادگیری زبان های خارجی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: برخی صاحبنظران به نظریه دوره بحرانی استناد می کنند و معتقدند اگر تا یک سن مشخص زبان یاد نگرفتید دیگر یاد نمی گیرید. در حالی که نظریه دوره بحرانی اصالتاً در ارتباط با اکتساب زبان اول مطرح شد نه یادگیری زبان خارجی و بعدا با اهداف متفاوت به آموزش زبان خارجی هم تسری پیدا کرد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |