مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 09:402020-02-17اجتماعي

توسعه زیرساخت های علم و فناوری با علوم شناختی


رشته علوم شناختی علم جدیدی است که می تواند در حوزه توسعه زیرساخت های علم و فناوری برای جهش اطلاعات نقش آفرینی کند، این رشته به تقویت هوش مصنوعی می پردازد و گسترش و ترویج این علم بدون شک دستاوردهایی را به همراه خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،  علوم شناختی با توجه به وابسته بودن حیات انسان و جامعه به کارکردهای مستمر تأثیر بسزایی بر همه ابعاد حیات انسان داشته و خواهد داشت.

رشته هایی چون آموزش و پرورش شناختی، روان درمانی شناختی، هوش مصنوعی، شناخت اجتماعی، روان شناسی، تحلیل اطلاعات و رسانه های گروهی، مهندسی شناختی و غیره با استفاده از یافته های علوم شناختی درباره مغز و ذهن انسان می توانند به بهترین نحو در جهت ارتقاء گام برداشته و از بروز خطاهای ذهنی انسان جلوگیری کنند.

 قطعاً همه رسانه ها به مددگیری از علوم شناختی احتیاج دارند اما بعضی از رسانه ها به علت بی توجهی به این حوزه، بیشتر مهجور مانده اند.

 ما امروز با کمبود منابع نوشتاری قابل اعتماد، مواجه هستیم بنابراین شناخت درست از اهمیت متون، حائز توجه است در همه زمینه ها و حتی در زمینه مسائل حیطه علوم شناختی، مردم سریع به سراغ سرچ کردن در اینترنت می روند و این در حالی است که منابع سره از ناسره متأسفانه به درستی مشخص نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه زیرساخت های علم و فناوری با علوم شناختی

توسعه زیرساخت های علم و فناوری با علوم شناختی