مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 07:562020-02-18اقتصادي

کتمان فعالیت اقتصادی موجب حضور مودیان مالیاتی در فهرست «پرریسک »هاست


حسن کوماسی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی شیوه اجرای ماده 97 و صندوق مکانیزه فروش با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان غربی در ارومیه افزود: براساس ماده 97 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم، شرط پذیرش اظهارنامه های مالیاتی در سال آینده، شفافیت اطلاعات ارائه شده در اظهارنامه و انطباق آن با واقعیت است.

وی با اشاره به رویکرد نظام جدید مالیاتی در رسیدگی به پرونده های این بخش اضافه کرد: پرونده های گروه کم ریسک یا بدون ریسک ، مستقیم و بدون دخالت نیروی انسانی و به صورت هوشمند از طریق سامانه ها قطعی می شود ولی پرونده های با ریسک متوسط در دستور رسیدگی و حسابرسی معمولی قرار گرفته و شاید از طریق نمونه گیری رسیدگی شوند.

وی بیان کرد: رسیدگی پرونده هایی که سامانه هوشمند آنها را با توجه به معیارها و شاخص های تعریف شده با درجه ریسک بالا شناسایی می کند، به گروه های ویژه حسابرسی که از نیروهای خبره، توانمند و ورزیده نظام مالیاتی هستند، محول می شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد که در سال آینده بیش از 80 درصد پرونده ها در استان بدون ریسک و کم ریسک باشد.

کوماسی با بیان اینکه تغییرات زیادی در نظام مالیاتی رخ داده، افزود: نظام مالیاتی کشور به منظور تحقق کامل درآمدهای دولت، تغییر در قانون و مقررات مالیات های مستقیم، تصویب قانون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتمان فعالیت اقتصادی موجب حضور مودیان مالیاتی در فهرست «پرریسک »هاست

کتمان فعالیت اقتصادی موجب حضور مودیان مالیاتی در فهرست «پرریسک »هاست