مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 09:102020-02-18اقتصادي

عدم تعادل در 90 درصد از دشت های کشور از لحاظ فرونشست/ وجود 420 مورد دشت ممنوعه


رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه براساس اعلام اتحادیه اروپا اگر دشتی چهار میلی متر فرونشست داشته باشد، دچار مخاطره شده است، - گفت: این در حالی است که دشت رفسنجان روزی یک میلی متر فرونشست زمین دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر شهیدی در نشست تخصصی فرونشست امروز تهیه اطلاعات پایه در حوزه های زمین شناسی و اکتشاف و مخاطرات طبیعی را از وظایف اصلی سازمان زمین شناسی نام برد و اظهار کرد: با توجه به موقعیت زمین شناسی خاص ایران، تعداد زیادی از مخاطراتی که در دنیا رخ می دهد، در ایران اتفاق می افتد به گونه ای که گفته می شود از 43 مخاطره طبیعی که در دنیا شناخته شده است، 34 مخاطره آن در ایران رخ می دهد.

وی شناخت این مخاطرات را از وظایف اصلی و ذاتی این سازمان نام برد و ادامه داد: این داده های تولید شده از سوی سازمان زمین شناسی موجب می شود که سایر سازمان ها با استفاده از این داده ها کشور را در مواجهه با مخاطرات ایمن نگه دارند.

اطلاعات کم جامعه نسبت به فرونشست شهیدی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ما با بسیاری از مخاطرات مانند سیل، زلزله، تغییرات اقلیم، بحران آب و گردوغبار آشنا هستیم، خاطر نشان کرد: این در حالی است که جامعه نسبت به مخاطره ای مانند فرونشست اطلاعات کمتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم تعادل در 90 درصد از دشت های کشور از لحاظ فرونشست/ وجود 420 مورد دشت ممنوعه

عدم تعادل در 90 درصد از دشت های کشور از لحاظ فرونشست/ وجود 420 مورد دشت ممنوعه