مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 09:502020-02-18اقتصادي

مصوبه دولت کمکی به ترخیص خودروهای دپو شده نمی کند


دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: مصوبه اخیر دولت کمکی به ترخیص خودروهای دپو شده نمی کند و اکثر خودروها قابلیت ترخیص از گمرک را نخواهند داشت.

- مهدی دادفر در گفت  و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد مصوبه اخیر دولت برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک اظهار داشت: طبق این مصوبه خودروهایی که دارای قبض انبار و مجوز ثبت سفارش باشند قابلیت ترخیص از گمرک را خواهند داشت که این موضوع شامل حال بخش زیادی از خودروهای دپو شده، نمی شود.

وی ادامه داد: حدود 2 سال است 5 هزار دستگاه خودروی وارداتی در گمرک دپو شده که حدود 9 هزار دستگاه را مرجع قضایی به هر دلیلی توقیف کرده و 4 هزار دستگاه خودروهای باقی مانده نیز در گمرک دپو شده اند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: تا دو سال پیش عرف بر این بود که خودروی خارجی به کشور وارد می شد و پس از آن، ثبت سفارش صورت می گرفت اما دولت یک شبه سامانه ثبت سفارش را بست و واردکنندگانی که خودرو آورده بودند با مشکل عدم ثبت سفارش روبرو شدند.

دادفر بیان داشت: پس از این مسأله مصوبه ای صادر شد که بر اساس آن خودروهایی قابلیت ترخیص از گمرک را داشتند که دارای قبض انبار و ثبت سفارش باشند در حالی که اگر واردکننده ای دارای این دو مدرک بود اصلاً دولت نمی توانست خودروهایش را در گمرک نگه دارد و در این صورت می توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه دولت کمکی به ترخیص خودروهای دپو شده نمی کند

مصوبه دولت کمکی به ترخیص خودروهای دپو شده نمی کند