مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 10:052020-02-18سياسي

چرا باید به مبحث «علوم شناختی و رسانه» پرداخته شود؟


به عقیده کارشناسان، علوم شناختی از یک سو به رسانه ها می آموزد که چگونه مشاهده و گزارش کنند و از سوی دیگر به مخاطبان می آموزد که چگونه گزارش های رسانه ها را درک کنند، - گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه اول اسفند ماه 98 توسط خبرگزاری فارس برگزار می شود، روش های تحقیق در علوم شناختی و رسانه،فلسفه ذهن و رسانه، انسان شناسی و زبان شناسی شناختی و رسانه، علوم اعصاب و رسانه، هوش مصنوعی و رسانه، علوم تصمیم و رسانه، روان شناسی شناختی و رسانه، جامعه شناسی شناختی و رسانه، اقتصاد رفتاری و رسانه، بازاریابی عصبی و رسانه، سیاستگذاری عمومی و رسانه، تربیت فردی و رسانه از محورهای این کنفرانس است.

اما شاید برای مخاطبان جای سوال باشد که به طور کلی علت و ضرورت برگزاری چنین کنفرانسی چیست؟ و اصلا خیلی ها می خواهند درباره چرایی پرداختن به مبحث علوم شناختی و رسانه بدانند.

* علوم شناختی چیست؟ برای پرداختن به موضوع علوم شناختی و رسانه ابتدا باید بدانیم اساسا علوم شناختی چیست و چه کاربردهایی دارد.

اگر بخواهیم علوم شناختی را به صورت آکادمیک معرفی کنیم باید بگوییم علوم شناختی دانشی بین رشته ای است که به ذهن و فرایندهای ذهنی می پردازد، اینکه می گوییم دانش بین رشته ای یعنی این رشته در تمام رشته ها مستتر است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا باید به مبحث «علوم شناختی و رسانه» پرداخته شود؟

چرا باید به مبحث «علوم شناختی و رسانه» پرداخته شود؟