مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 06:502020-02-19سياسي

16 ویژگی هنر متعالی/ هنر، ارثیه مرفهین و ثروتمندان بی درد نیست


رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا گفت: اگر طبیعت حیوانی بر فطرت الهی غلبه کند، هنر بیش از آنکه در رشد و تعالی انسان نقش آفرین باشد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا، سه شنبه شب در نهمین هم اندیشی سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد، با بیان اینکه هنر یکی از مهم ترین و در عین حال، زلال ترین جوشش های درونی انسان است که چه بسا بعد عقل و تفکر، وجه ممیزه آدمی از حیوان محسوب می شود، اظهار داشت: این پرسش از گذشته مطرح بوده که هنر مولود طبیعت انسان است یا مولود فطرت انسان؟ هرچند پاسخگویی دقیق به این پرسش محتاج یک سلسله مقدمات است اما در یک پاسخ اولیه و ساده می توان گفت که هنر، بروز، ظهور و انعکاسِ هم افزایی طبیعت و فطرت انسان است.

  غلبه طبیعت حیوانی بر فطرت در هنر، موجب زوال انسان است وی ادامه داد: در این هم افزایی، گاهی فطرت بر طبیعت غلبه دارد و گاهی طبیعت بر فطرت.

اگر طبیعت حیوانی بر فطرت الهی غلبه کند، هنر بیش از آنکه در رشد و تعالی انسان و در خوشبختی و سعادت حقیقی آن نقش آفرین باشد، در زوال، در فروریزی و در تحقیر و تخفیف انسان نقش آفرین خواهد بود و بالعکس، چنانچه فطرت بر طبیعت غ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 ویژگی هنر متعالی/ هنر، ارثیه مرفهین و ثروتمندان بی درد نیست

16 ویژگی هنر متعالی/ هنر، ارثیه مرفهین و ثروتمندان بی درد نیست