مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اسفند 1398 ساعت 14:302020-02-20اقتصادي

سهم ایران از بازار اوراسیا 37 میلیون دلار است


نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: سهم کشورمان از تراز تجاری 2 هزار میلیارد دلاری کشورهای عضو اوراسیا تنها 37 میلیون دلار است که 1.

- 8 درصد را شامل می شود.

بهروز پورسلیمان یکم اسفند در جلسه بررسی توسعه روابط تجاری اردبیل با کشورهای همسایه اظهار کرد: در این اتحادیه 15 کشور همسایه ما عضو هستند که 600 میلیون نفر جمعیت را شامل می شوند و ما باید از این بازار بکر استفاده کرده و دیپلماسی اقتصادی خودمان را گسترش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم سهم خود را در این بازار تا 5 درصد افزایش دهیم برای 6 میلیون نفر اشتغال ایجاد خواهد شد و ما به نوعی فرصت های از دست رفته را جبران می کنیم.

نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: کشورهای عضو این اتحادیه از معافیت های ترجیحی استفاده می کنند و خوشحالیم که دولت دوازدهم همتی جدی برای ورود به این اتحادیه داشته و هم اکنون به عنوان عضو افتخاری اتحادیه اوراسیا حضور دارد.

پورسلیمان افزود: در این بازار جدید به راحتی می توانیم به توسعه صادرات غیرنفتی با محوریت بخش خصوصی کمک کنیم تا در یک حرکت موثر و قدرتمند بتوانیم همکاری های منطقه ای خودمان را گسترش داده و تحریم های استکبار جهانی را بی اثر کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم ایران از بازار اوراسیا 37 میلیون دلار است

سهم ایران از بازار اوراسیا 37 میلیون دلار است