مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 اسفند 1398 ساعت 11:452020-02-21سياسي

فرمان عفو مالیاتی شاه طهماسب در جمهوری آذربایجان


یک عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی در بررسی هایش روی بناهای تاریخی کشور آذربایجان، با کتیبه ی فرمان شاه طهماسب برای تخفیف مالیاتی در مسجد جامع باکو مواجه شده است.

- مرتضی رضوانفر درباره ی دوره حکومت دومین شاه صفوی می گوید: شاه طهماسب با 54 سال پادشاهی، بیشترین دوره حکومت را در امپراطوری صفوی ها داشته است.

وی با آرام کردن غائله ی ازبک ها و عثمانی ها، توانست بیشترین تلاش را در گسترش تشیع در منطقه داشته باشد و عطف به آن علمای بسیاری از نقاط مختلف به ایران جذب شدند که از جمله می توان به محقق ثانی، شیخ حارثی و فرزندش شیخ بهایی اشاره کرد.

او که مدتی برای پژوهشِ آثار ایرانی در آذربایجان حضور داشته است، با اشاره به این که سوم اسفند روز تولد شاه طهماسب صفوی است، به ایسنا توضیح می دهد: در بخشی از کتیبه ی فرمان شاه طهماسب برای تخفیف مالیاتی که در مسجد جامع باکو در جمهوری آذربایجان نصب شده، نوشته شده است: در ایام دوله ابد پیوند نواب کامیاب سپهر رکاب شاه طهماسب الحسینی خلدالله ملکه ابدا، حکم مطاع در تاریخ ذی قعده سنه اربع و ستین و تسعمائه بنا بانکه مالوجهات و و جوهات تاحد مرزی ممالک محروسه را بتخفیف و تصدق مقرر فرموده ثواب آنرا بارواح حضرات عالیات مقدسات چهاردهم معصوم صلواه الله و سلامه علیهم اجمعین هدیه کردم تغییر کننده بلعنت خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرمان عفو مالیاتی شاه طهماسب در جمهوری آذربایجان

فرمان عفو مالیاتی شاه طهماسب در جمهوری آذربایجان