مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 06:562020-02-23سياسي

مهلت سه ماهه سرپرستی «کشاورز» تمام شد/نقض قانون توسط رییس جمهور


فرصت سه ماهه سرپرستی عباس کشاورز در وزارت جهاد کشاورزی تمام شد و از امروز باید وزیر جدید معرفی شود هر گونه تاخیر نقض قانون اساسی توسط رییس جمهور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز  طبق قانون اساسی مهلت رییس جمهور برای معرفی وزیر جهاد کشاورزی تمام می شود اما این وزارتخانه کماکان با سرپرست اداره می شود و معلوم نیست که سکاندار این وزارتخانه بسیار مهم و تامین کننده امنیت غذایی کشور  چه کسی خواهد بود و کی رییس جمهور وزیر را معرفی خواهد کرد.

به موجب قانون اساسی هرگاه به هر دلیلی وزارتخانه ای فاقد وزیر باشد رییس جمهوری اختیار دارد تا سه ماه آن وزارتخانه را با سرپرستی اداره کند.

در تاریخ 4 آذرماه سال 98 عباس کشاورز از سوی رییس جمهور به عنوان سرپرست وزارت جهادکشاورزی معرفی شد وتا امروز سه ماه ادامه یافته است از امروز اگر وزیر جدید معرفی نشود رییس جمهور مغایر با قانون اساسی عمل کرده است.

قانون اساسی با دوراندیشی و ژرف نگری این زمان را تعیین کرده است تا وزارتخانه مدت زمان کمتری در بلاتکلیفی باشد، زمانی که سرپرست وزارتخانه ای نداند که وزیر می شود یا نه در عملکردش قطعا تاثیر منفی خواهد گذاشت.

از سویی بخش ها و  زیر مجموعه های آن وزارتخانه هم اگر تردیدی در وزیر بودن سرپرست داشته باشند با او همکاری مناسبی نخواهند دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهلت سه ماهه سرپرستی «کشاورز» تمام شد/نقض قانون توسط رییس جمهور

مهلت سه ماهه سرپرستی «کشاورز» تمام شد/نقض قانون توسط رییس جمهور