مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 08:252020-02-23بين الملل

مراسم تحلیف ریک مچار به عنوان معاون رییس جمهور سودان جنوبی


رهبر سابق شورشیان سودان جنوبی به عنوان معاون اول رییس جمهوری این کشور و سه معاون دیگر وی مراسم تحلیف را به جای آوردند.

- رهبر سابق شورشیان سودان جنوبی به عنوان معاون اول رییس جمهوری این کشور و سه معاون دیگر وی مراسم تحلیف را به جای آوردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه الیوم السابع نوشت، پس از اینکه ریک مچار، رهبر سابق شورشیان سودان جنوبی با تشکیل دولت متحد با رقیب دیرینه خود سالوا کر میاردت، رییس جمهور سودان جنوبی موافقت کرد - اقدامی که به درگیری های مستمر در این کشور پایان می دهد- مراسم تحلیف را به جای آورد.

سالواکر و مچار بارها زمان تشکیل دولت متحد ملی را پس از امضای توافق صلح میان ائتلاف مخالفان دولت سودان جنوبی با این دولت در سال 2018 به تعویق انداختند.

علاوه بر مچار، سه معاون دیگر سالوا کر هم مراسم تحلیف را به جای آوردند و مچار در این مراسم به مردم سودان جنوبی اطمینان خاطر داد که برای پایان دادن به درد و رنج آنها تلاش خواهد کرد.

سالوا کر هم در خصوص آینده کشور ابراز خوش بینی کرده و به روزنامه نگاران اعلام کرد، تشکیل دولت متحد نشان دهنده پایان جنگ داخلی و برقراری صلح و پایداری آن است.

این در حالی است که سازمان ملل روز پنجشنبه صلح کنونی در سودان جنوبی را بسیار شکننده خواند و کمیساریای حقوق بشر سودان جنوبی در گزارش خود اعلام کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم تحلیف ریک مچار به عنوان معاون رییس جمهور سودان جنوبی

مراسم تحلیف ریک مچار به عنوان معاون رییس جمهور سودان جنوبی