مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 12:252020-02-23سياسي

پرداخت حق الزحمه ناظر هزینه نیست/مقاوم سازی 150 ساختمان میراثی


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: پرداخت حق الزحمه برای مهندسان ناظر هزینه اضافه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آرامش خانواده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید مرتضی سیف زاده یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: قانون قانون نظام مهندسی ساختمان در سال 74 و بعد از زلزله رودبار و منجیل به تصویب مجلس رسید.

وی در خصوص مقررات ملی ساختمان تاکید کرد: اولین موضوعی که در مقررات ملی ساختمان مورد توجه قرار گرفته است موضوع ایمنی و بعد از آن طراح ناظر و مجری هستند که خدمات مهندسی را بر اساس این مقررات اجرا می کند و در ساخت ساختمان مواردی نظیر امنیت در زلزله، فرونشست خاک و مسائلی از این دست را در نظر می گیرند.

سیف زاده با تاکید بر آسایش به عنوان عنصر دوم در ساخت و ساز منازل تاکید کرد: از جمله مواردی که مهندسین ناظر ساختمان مورد نظر دارند ایمنی در تأسیسات برق و همچنین صرفه اقتصادی در موضوع ساخته ساختمان بوده است که ساخت ساختمان با کمترین پرتی مصالح و مطابق با استانداردها صورت بگیرد.

او اضافه کرد: یکی دیگر از وظایفی که بر عهده مهندسین ناظر است موضوع کاهش هزینه تمام شده مصرف انرژی است که باید به بهره برداران این کمک توسط ناظرین و مهندسین صورت بگیرد که با استفاده از سیستم های بهینه مصرف انرژی هزینه تمام شده مصرف این انرژی را کاهش دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت حق الزحمه ناظر هزینه نیست/مقاوم سازی 150 ساختمان میراثی

پرداخت حق الزحمه ناظر هزینه نیست/مقاوم سازی 150 ساختمان میراثی