مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 10:252020-02-24فرهنگي

کاخ شیروان شاه باکو را بهتر بشناسیم


ازجمله مکان های گردشگری و تاریخی مهمی که در باکو وجود دارد کاخ شیروان شاه باکو می باشد که بازدیدکننده های فراوانی را به سمت خود جذب می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام بیسان گشت، کاخ شیروان شاه از آثار تاریخی که به قرن 15 میلادی بازمی گردد از آثار باستانی مهم باکو به حساب می آید که میراث فرهنگی باکو سعی در حفظ آن داشته و تلاش زیادی کرده تا این کاخ حفظ شود.

درواقع باکو شهری است که باوجود سازه هایی مدرن چون مرکز فرهنگی حیدر علی اف، برج های شعله، موزه فرش باکو و بسیاری دیگر از این سازه های مدرن، بخش تاریخی را کنار نگذاشته و همین امر بر فوق العاده بودن این شهر افزوده است و باعث شده تا هر گروه با هر سلیقه ای را گردشگر خود کند.

البته ناگفته نماند که مسافران رفتن به این مکان تاریخی را پیشنهاد می کند.

کاخ شیروان شاه باکو : کاخ شیروان شاه که به حدود 500 سال قبل و به سال 1538 برمی گردد یکی از آثار مهم آن زمان به حساب می آید که در واقع بعد از زلزله که در منطقه شاماخا رخ داد دولت پایتخت خود را به باکو منتقل کرد و در باکو کاخی برای اجرای حکومت ساخته شد.

این کاخ در ابتدا ساختمانی بزرگ نبود ولی با گذر زمان و مستقر شدن کامل خاندان پادشاه شیروان شاه رو به پیشرفت و بزرگ تر شدن کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاخ شیروان شاه باکو را بهتر بشناسیم

کاخ شیروان شاه باکو را بهتر بشناسیم