مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 11:452020-02-24اقتصادي

سومین سکوی فاز 13 پارس جنوبی نصب شد


سومین سکوی برداشت گاز طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی با ظرفیت برداشت روزانه 14.

2 میلیون متر مکعب گاز غنی در خلیج فارس نصب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، سکوی اصلی 13A، سومین سکوی فاز 13 پارس جنوبی، صبح امروز (دوشنبه، پنجم اسفندماه) توسط شناور نصاب HL-5000 در بلوک گازی این طرح نصب شد.

این سازه به همراه سکوی اقماری 13C با 98 درصد پیشرفت عملیات ساخت در یارد صنعتی شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در بوشهر، اواخر بهمن ماه به روش کشیدن (Push Pull) روی شناور FLB124 بارگیری شدند.

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی با اشاره به انتقال هم زمان این دو سکو به خلیج فارس در هفته گذشته گفت: این عملیات پیچیده و حساس، پس از پایدار شدن شرایط جوی در دریا با رعایت دقیق اصول ایمنی و به منظور شتاب بخشیدن به برنامه برداشت گاز غنی از مرحله دوم فاز 13 پارس جنوبی اجرایی شد.

پیام معتمد، به مقدمات آماده سازی نصب سکوی 13A اشاره کرد و گفت: پس از قرار گرفتن شناور نصاب در موقعیت مخزن و حضور تیم های اجرایی، مراحل آماده سازی جکت و نصب کیسون پایان یافت و این سکوی 2500 تنی روی چهارپایه خود قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به زودی عملیات انتقال و نصب سازه های جانبی این سکو شامل مشعل (flare) و پل ارتباطی آغاز می شود، افزود: پس از پایان عملیات نصب متعلقات، فعالیت های مربوط به اتصال چاه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین سکوی فاز 13 پارس جنوبی نصب شد

سومین سکوی فاز 13 پارس جنوبی نصب شد