مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 05:452020-02-25پزشكي

نکاتی که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید رعایت کنیم


متخصص پزشکی اجتماعی و طب پیشگیری گفت: در اپیدمی ایجاد شده در چین، افراد کمتر از 14 سال کمتر به این بیماری مبتلا شده اند، ولی این موضوع ممکن است در جامعه ایرانی صادق نباشد و پیشگیری از مواجهه با ویروس در تمامی گروه های سنی توصیه می شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی متخصص پزشکی اجتماعی و طب پیشگیری گفت: در اپیدمی ایجاد شده در چین، افراد کمتر از 14 سال کمتر به این بیماری مبتلا شده اند، ولی این موضوع ممکن است در جامعه ایرانی صادق نباشد و پیشگیری از مواجهه با ویروس در تمامی گروه های سنی توصیه می شود.

دکتر الهه بایبوردی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کروناها خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که نوع جدید آن به نام 2019-nCoV در شهر ووهان چین با علایم عفونت شدید تنفسی شناسایی شده است.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی اضافه کرد: بر اساس مقاله منتشر شده در مجله جاما که به توصیف علایم بیماری در 138 بیمار بستری شده در چین پرداخته است، تب در 99 درصد از افراد، خستگی در 70 درصد، سرفه خشک در 60 درصد، درد عضلانی در 35 درصد و تنگی نفس در 32 درصد از افراد از علایم شایع ابتلا به این بیماری بوده و علایمی مثل سردرد، گیجی، دردشکم، اسهال و تهوع و استفراغ نیز در بیماران به عنوان نشانه های اولیه دیده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید رعایت کنیم

نکاتی که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید رعایت کنیم