مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 07:102020-02-25پزشكي

ایمپلنت مغزی که توسط میدان های مغناطیسی کنترل می شود


کاشت یا ایمپلنت های عصبی ممکن است گزینه های درمانی مناسبی برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری پارکینسون و صرع باشند؛ اما یکی از نکاتی که باید ذکر کرد، - "ایمپلنت مغزی" که توسط میدان های مغناطیسی کنترل می شود کاشت یا ایمپلنت های عصبی ممکن است گزینه های درمانی مناسبی برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری پارکینسون و صرع باشند؛ اما یکی از نکاتی که باید ذکر کرد، این است که چنین دستگاه هایی می بایست برای مدت زمان طولانی در شرایط سخت در جمجمه کار کنند.

یکی از چالش هایی که پزشکان با آن رو به رو هستند، مسئله تامین نیروی این ایمپلنت ها است و مشکل دیگر آنها نیز برقراری ارتباط با این ایمپلنت ها برای کنترل عملکرد آنها است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدگجت، در حال حاضر این کار به طور معمول با استفاده از سیم ها انجام می شود، اما سیم هایی که از بافت ها عبور می کنند و به بیرون نفوذ می کنند، به دلایل مختلف بسیار مشکل ساز هستند.

اکنون مهندسان دانشگاه رایس (Rice University) به تازگی از ایمپلنت عصبی رونمایی کرده اند که نیروی آن توسط یک میدان مغناطیسی خارجی می تواند تامین شود.

این فناوری که در کنفرانس بین المللی مدارهای حالت جامد در سانفرانسیسکو (International Solid-State Circuits Conference in San Francisco) ارائه شده است، ممکن است بر برخی از آزاردهنده ترین و محدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایمپلنت مغزی که توسط میدان های مغناطیسی کنترل می شود

ایمپلنت مغزی که توسط میدان های مغناطیسی کنترل می شود