مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 07:162020-02-25اقتصادي

خرم رود در آستانه طغیان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، این رودآب های بالا دست رودخانه های پرحجم شهرستان سلسله و مناطقی از جمله سرمرغ، سراب، رباط، گردنه ایواندر و ریمله را در خود پذیرا می شود و از طرفی با وقوع بارش های سیل آسا و مستمر حجم دبی سیلابی آن به شدت افزایش می یابد که یکی از اصلی ترین دلایل این امر عدم اجرای طرح های لایروبی و ساماندهی رودخانه ای استاندارد است.

چندین پل بر روی خرم رود واقع شده اند که برخی همچون جهادگران به دلیل اینکه ارتفاع نسبتا کمی دارند از نخستین ساعات صبح امروز زیر آب رفته و تردد در این منطقه ممنوع شده است.

ناتوانی خرم رود در عبور دادن آب های ناشی از بارش ها در منطقه ساحلی علوی به اوج خود می رسد جایی که ارتفاع دیواره ساحلی زیاد نیست و البته به دلیل توپوگرافی منطقه، منازل ساختمانی و واحدهای تجاری نیز در ارتفاع پایین احداث شده اند و همین امر در بسیاری از بارش ها موجب سرریز شدن خرم رود در این منطقه و بازگشت آب به اماکن مردم می شود.

در حال حاضر خرم رود در آستانه طغیان قرار دارد که به نظر می رسد با تداوم بارش ها و ادامه همین روند این اتفاق رخ می دهد که البته مردم و مسوولان از روزهای گذشه تمهیداتی در حد توان انجام داده اند.

اکنون تیم های شهرداری و هلال احمر در منطقه وجود دارند و اقداماتی از جمله ایجاد دیواره های بتونی در مناطق مسکونی به ویژه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرم رود در آستانه طغیان

خرم رود در آستانه طغیان