مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 12:162020-02-25اقتصادي

عملکرد بهتر باتری خودرو با اکسپندرهای باتری حاوی نانوذرات


یک شرکت ایرانی به منظور بهبود عملکرد باتری خودرو، اکسپندرهای باتری حاوی نانوذرات سولفات باریم را تولید و به بازار عرضه می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، باتری خودرو برخلاف بسیاری از باتری های رایج، قابل شارژ بوده و در طول کارکرد خودرو، به صورت متناوب شارژ می شود.

الکترود و الکترولیت دو بخش بسیار مهم در باتری ها است که تماس پیوسته واکنش گرها با الکترود و الکترولیت نقش مهمی در عملکرد باتری دارد.

این شرکت تولیدی مواد شیمیایی اکسپندر حاوی نانوذرات به بازار عرضه می کند که می تواند مساحت سطحی الکترودها را افزایش داده و در نهایت موجب بهبود کارایی باتری شود.

به گفته محمود زیارتی مدیرعامل شرکت، این اکسپندرهای حاوی نانوذرات می توانند طول عمر باتری را 1٫5 برابر افزایش داده، چرخه شارژ/دشارژ باتری را از 100 به 1500 رسانده و در نهایت موجب کاهش مصرف مواد اولیه در تولید باتری شوند.

وی افزود: نانوذرات به دلیل مساحت سطحی بالا و در نتیجه مساحت تماس بالاتر الکترود/الکترولیت، میزان بالاتری از شارژ/دشارژ را نشان داده و مسیر کوتاهی برای انتقال سریع بار ایجاد می کنند.

این محصول به طور قابل توجهی بهبود در پارامترهای کیفی را در مقایسه با اکسپندرهای مرسوم نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملکرد بهتر باتری خودرو با اکسپندرهای باتری حاوی نانوذرات

عملکرد بهتر باتری خودرو با اکسپندرهای باتری حاوی نانوذرات