مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 15:062020-02-25سياسي

سند جامع علم و فناوری، ظرفیت های ویژه هر استان را شکوفا می کند


حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی، سه شنبه در نشست روسای دانشگاه های استان فارس در شیراز، بیان داشت: تصویب سند استانی علم و فناوری با همراهی سازمان برنامه و بودجه کشور، منتج به توسعه علم و فناوری می شود.

وی تاکید کرد: سند جامع علم و فناوری استان به ادغام واحدهای آموزشی دانشگاه ها کمک می کند و با توجه به اینکه هر دانشگاه باید از تمام ارکان معنادار خود بهره مند باشد، واحدهای کوچک دانشگاهی باید در واحدهای بزرگتر ادغام شوند.

عاملی با بیان اینکه تدوین سند یکپارچه علم و فناوری استان فارس، فرصت مغتنمی را برای دانشگاه شیراز فراهم می کند، گفت: دانشگاه شیراز در زمره برترین دانشگاه های کشور است و پیشینه ای طولانی و ظرفیت های علمی بسیاری دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی، ارزش افزوده بیشتری را به وجود می آورد، اظهار داشت: فارس در رتبه سوم برخورداری از سرمایه اجتماعی در کشور است و این موضوع نشان می دهد، فضای همکاری در این استان مطلوب است و روحیه کار جمعی وجود دارد.

عاملی ادامه داد: از دهه 80 به بعد رویکردی در توسعه دانش ایجاد شده است؛ بدین معنا که دانش و صنعت باید باهم بپیوندند به ویژه در بازار رقابتی امروز که این موضوع در نهایت برای ایجاد کیفیت، رقابت پدید می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند جامع علم و فناوری، ظرفیت های ویژه هر استان را شکوفا می کند

سند جامع علم و فناوری، ظرفیت های ویژه هر استان را شکوفا می کند