مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 17:062020-02-25اقتصادي

70 روستای تهران صاحب سند اقتصادی می شوند


نعمت الله ترکی روز سه شنبه با اعلام این خبر به ایرنا تصریح کرد: سند اقتصادی برای روستاهایی صادر می شود که فضای مورد نیاز ایجاد کارگاه های صنعتی در پیرامون خود را دارند که استفاده از آن ها از می تواند تحولات آینده روستا در استان تهران را به عنوان فضای مطلوب اقتصادی تحت شعاع قرار دهد.

وی افزود: در این استان نیز بر اساس تکلیف ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور، برای حدود 70 روستا سند توسعه روستایی تهیه می شود که شکل گیری خوشه های کسب و کار نیز از مفاد سند اقتصادی زیر مجموعه این توسعه به شمار می آید.

وی یادآورشد: سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است طی هفت سال، برای 5 هزار روستا در کشور، سند توسعه اشتغال زایی تهیه کند و تهیه این سند و مفهومی به نام توسعه روستایی مترادف با تهیه طرح های هادی روستایی تبیین و تعریف شده است.

ترکی اظهارداشت: اصالت بخشیدن به مفهوم اقتصاد و تبدیل روستا به عنوان قطب تولید یکی از دغدغه های اساسی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: برای تحقق اصالت و هویت بخشی به روستاهای این استان، می توان از ظرفیت های حقوقی قانون برنامه ششم توسعه استفاده کرد که سند توسعه استان نیز یکی قوانین روستا محور به شمار می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 روستای تهران صاحب سند اقتصادی می شوند

70 روستای تهران صاحب سند اقتصادی می شوند