مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 07:202020-02-26اقتصادي

نپیوستن به FATF تاثیر چندانی بر تجارت خارجی ندارد


رییس اتاق ایران و چین قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF را با توجه به شرایط تحریمی،بر تجارت خارجی کشور بی تاثیر دانست وگفت:اثرات FATF بیش از اینکه واقعیت اقتصادی باشد، - شوک روانی و سیاسی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مجیدرضا حریری با اشاره به نپیوستن ایران به FATF اظهار داشت: هرنوع بیرون گذاشتن ایران از هر سازمان و یا مناسبات جهانی تأثیرات منفی هم از طرف کشورهای دیگر و هم در بازار داخل دارد، اما اثرات پیوستن و یا نپیوستن به FATF بیشتر از اینکه واقعیت اقتصادی باشد حاصل شوک های روانی و یا مباحث سیاسی است.

حریری درباره آثار منفی نپیوستن به FATF توضیح داد: در این شرایط کسانی که در گذشته با ما کار می کردند و روزنه های ارتباطی که وجود داشت متأثر از جو روانی این موضوع ارتباط خود را با ما قطع و یا بسیار محدود خواهند کرد، حتی مسئله غذا و دارو نیز به رغم اینکه تحریم آن ها قانونی نیست ممکن است متأثر از همین جو روانی قرار گیرد.

وی درباره تأثیر این موضوع بر بازار ارز نیز بیان کرد: با توجه به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضا برای ارز، انتظارات تورمی، ویروس کرونا و پیش بینی یک دوره یکی دو ماهه رکود اقتصادی و در نهایت همزمانی این موضوع با FATF باعث شده که تقاضا برای بازار ارز افزایش و کنترل آن از دست سیاستگذار پولی کشور تا حدی خارج شود، به همین خاطر ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نپیوستن به FATF تاثیر چندانی بر تجارت خارجی ندارد

نپیوستن به FATF تاثیر چندانی بر تجارت خارجی ندارد