مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 08:002020-02-27سياسي

خبر خوب جهاد کشاورزی/ سم مورد نیاز کشاورزان برای مقابله با ملخ ها تامین شد


سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از تامین سم به اندازه کافی برای مبارزه با ملخ صحرایی خبر داد و افزود: هیچ کشاورزی نگران نباشد، سم به اندازه کافی تهیه شده و تجهیزات از سال گذشته در راستای مبارزه با ملخ صحرایی بیشتر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، عباس کشاورز صبح امروز در بررسی روند مبارزه شیمیایی با ریزش ملخ های صحرایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ملخ های مهاجر یکی از آفات جدی تهدید امنیت غذایی و ایجاد فقر در جهان است و اکنون نیز آفریقا به شدت درگیر آفت ملخ های صحرایی است و این آفت آنقدر مهم است که یک نهادی از سوی فائو در سازمان ملل این مهم را در دنیا رصد و اطلاع رسانی می کند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته پس از چندین دهه، آفت ملخ صحرایی وارد کشور شد افزود: سال گذشته با حدود 750 هزار هکتار سم پاشی، این آفت مدیریت شد و هیچ خسارتی وارد نشد.

کشاورز از هجوم این آفت در جنوب ایران خبر داد و بیان کرد: آفت ملخ صحرایی در فصل های مختلف در نقاط جنوبی ریزش و سپس به هندوستان، پاکستان و ارتفاعات هیمالیا مهاجرت می کند و سپس برمی گردد.

تراکمی که از هجوم ملخ ها گزارش شده، چندین برابر سال قبل است و اطلاعات حاکی است که ملخ ها از طریق کشورهای جنوب غرب وارد کشور شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب جهاد کشاورزی/ سم مورد نیاز کشاورزان برای مقابله با ملخ ها تامین شد

خبر خوب جهاد کشاورزی/ سم مورد نیاز کشاورزان برای مقابله با ملخ ها تامین شد