مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 09:362020-02-27اجتماعي

از ورود 54 تُن پسماند ویژه از مرز باشماق مریوان ممانعت شد


اقبال حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی وصول گزارشی مبنی بر ورود غیرمجاز مقدار 54 تُن پسماند ویژه به کشور از طریق مرز باشماق مریوان، کارشناسان اداراه حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان به محل مراجعه کرده و پس از بازدید و بررسی و پایش موضوع، بدلیل ورود غیر قانونی، صحت گزارش را تایید کردند.

وی اضافه کرد: پسماند ویژه مذکور، حاوی خاکستر و غبار فلز روی ناشی از فرآوری صنایع فولاد و آهن در کشور عراق بود که به مقصد استان قم بارگیری شده بود که اجازه ورود به آن داده نشد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: در اجرای ماده 2 مقررات کنوانسیون بازل و همچنین شیوه نامه واردات و پسماندهای ویژه به استناد ماده 14 قانون مدیریت پسماند که هر گونه واردات و صادرات پسماندهای ویژه بدون رعایت مفاد کنوانسیون مذکور و بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست در کشور را ممنوع اعلام کرده است ، پس از تنظیم صورتجلسه و هماهنگی با مدیر گمرک باشماق از ورود به داخل کشور ممانعت به عمل آورده و مقرر شد پسماند مذکوربه کشور مبدأ (عراق) عودت داده شود.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت 32 هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت 43 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ورود 54 تُن پسماند ویژه از مرز باشماق مریوان ممانعت شد

از ورود 54 تُن پسماند ویژه از مرز باشماق مریوان ممانعت شد