مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 15:552020-02-27سياسي

امام جمعه همدان: تقابلی بین دین و علم پزشکی وجود ندارد


حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی عصر پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: مبانی دینی هیچگاه به عرصه سلامت مردم بی توجه نیست چرا که دین مبین اسلام در صورت احساس به خطر افتادن سلامت مردم ، مساله سلامت را در اولویت قرار می دهد.

وی ادامه داد: تعطیلی نماز جمعه به معنای تقدم پزشکی بر دین نیست و نباید گفت که به خاطر پزشکی ما دین را تعطیل نمی کنیم چرا که پزشکی و دین دو مساله مجزا از یکدیگر نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با تاکید بر اینکه بیان تقابل بین پزشکی و دین اشتباه است ادامه داد: مساله ای که از منظر علمی قابل اثبات است به طور حتم تقابلی با مسائل شریعت ندارد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی ادامه داد: مساله نماز جمعه یکی از واجبات است اما سلامت مردم نیز بسیار مهم است بنابراین تصمیم گیری در این باره بر عهده متخصصان بوده و وقتی متخصصان معتقد به تعطیلی یک آیین هر چند مذهبی دارند باید به این توصیه جامه عمل پوشاند.

وی گفت: افرادی که حتی اندک آشنایی با آموزه های دینی دارند می دانند که دین مبین اسلام با توجه به تاکید بر معنویت اما آسیب و ضرر زدن به بدن را حرام می داند.

امام جمعه همدان مثال زد: در دین مبین اسلام اشاره شده که اگر آب برای شما ضرر دارد تیمم کنید حتی برخی عنوان کردند در این شرایط وضو گرفتن باط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه همدان: تقابلی بین دین و علم پزشکی وجود ندارد

امام جمعه همدان: تقابلی بین دین و علم پزشکی وجود ندارد