مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 12:152020-02-28بين الملل

50 مقام سابق اتحادیه اروپا: «معامله قرن» مصداق «آپارتاید» است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، 50 مقام سابق اتحادیه اروپا طرح پیشنهادی دولت آمریکا برای ایجاد صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن را مصداق آپارتاید دانستند.

- به نوشته خبرگزاری رویترز ، این مقامات که شامل رؤسای دولت و وزرای امور خارجه سابق کشورهای اروپایی هستند در نامه ای سرگشاده که در روزنامه گاردین منتشر شد نوشتند: این طرح به این واقعیت موجود در فلسطین اشغالی یعنی زندگی مردم [فلسطینی و صهیونیست] در کنار یکدیگر بدون بهره مندی از حقوق برابر، رسمیت می بخشد.

نتیجه چنین چیزی با آپارتاید مشابهت دارد .

در این نامه آمده است: این [طرح] تنها خواسته های یکی از طرفین درخصوص اروشلیم را به رسمیت می شناسد و راه حل عادلانه ای در قبال مسئله آوارگان فلسطینی را شامل نمی شود .

همچنین می افزاید: ضمن توجه به وضعیت اضطراری موجود، از اروپا می خواهیم طرح آمریکا به عنوان اساس مذاکرات را رد کرده و گام هایی فوری و مؤثر در راستای مقابله با تهدیدات موجود درخصوص الحاق [کرانه باختری] بردارند و از نظم قانون مند بین المللی حراست کنند .

در میان این چهره های اروپایی می توان به دومینیک دی ویلپین نخست وزیر سابق و وزیر امور خارجه پیشین فرانسه، زیگمر گابریل وزیر امور خارجه سابق و معاون صدراعظم پیشین آلمان، جک استراو وزیر امور خارجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 مقام سابق اتحادیه اروپا: «معامله قرن» مصداق «آپارتاید» است

50 مقام سابق اتحادیه اروپا: «معامله قرن» مصداق «آپارتاید» است